Imagine

Imagine

lördag 6 september 2014

The Fault In Our Stars

Jag har haft en fantastik helg hittills. Igår cyklade jag och Vico till Leiden och satte oss på min favorit, en uteservering på kanalen. Vi drack Prosseco under ljusslingor och tittade ut över Leiden. Vi pratade om allt mellan himmel och jord men det fanns hela tiden en outtalad mening. Att detta var sista gången som jag och Vico cyklade till Leiden och gjorde något tillsammans. På trosdag åker hon hem till Colombia igen och nästan 9 månaders tät vänskap kommer att få bedrivas över internet. Det känns verkligen ofattbart att hon inte kommer att vara här mer, att jag kommer vara kvar här men inte Vico. Har skrivit ett brev som hon får på tisdag då vi ska säga "ses senare". Kommer nog att vara en påfrestande veckan.
Idag cyklade jag till stranden med Alejandra och Lily och åt lunch. Var hur mysigt som helst att umgås med dem och nu ikväll har jag städat lite och kollat på The Fault In Our Stars. Vilken film. Jag är tagen av dess äkthet och dess poesi. Skådespelarna förmedlade en verklighet som inte behöver vara ful bara för att den är orättvis. Jag grät ganska mycket över det vackra i filmen och det var skönt. Känns som att det behövdes efter denna veckan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar