Imagine

Imagine

måndag 15 september 2014

#INGARASISTERPÅVÅRAGATOR

Jag börjar med att säga att jag är glad idag. Jag är glad över att vi äntligen kommer att få en röd regering. Jag hoppas så mycket på ett solidariskt Sverige. Vi har inte plats för egotänk, där man tjänar pengar på sjuka eller på människors lärande. Där människors lika värde inte är i centrum och där var och en för sig gäller. Vi har sett nog av det nu. Nu är det dags för friska vindar och vända tillbaka Sverige från att vara påväg i fel riktning. 
Jag tycker från botten av mitt hjärta att det är vidrigt och sorgligt att se att främlingsfientliga partier som Sverigedemokraterna går framåt. Det skrämmer mig. Jag hoppas att folk tar sitt sunda förnuft till fånga och faktiskt börjar granska vad de är de lägger sin röst på. 

Jag blir ändå väldigt glad när jag kollar på Vänsterpartiets valvaka och Jonas Sjöstedt's tal. Inga rasister på våra gator för så är det. Vi ska inte blunda för främlingsfientligheten längre. Vi ska inte sammarbeta med de som vill andra illa. Vi ska stå upp för rättvisa och för allas lika värde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar