Imagine

Imagine

onsdag 10 september 2014

Let Me In

Det har varit en tuff vecka på många sätt. Vico, min bästa vän här åker hem imorgon och jag träffade henne en stund idag för sista gången på ett bra tag. Är väldigt jobbigt att behöva säga "ses senare" till någon som man träffat nästan dagligen i 8 månader men det är för det bättre. Mycket här i livet är bara här på besök en kort tid men jag vet att den relationen vi har byggt upp kommer stanna så länge vi båda vill. Så som ni förstår är det ganska jobbigt idag men jag tar mig igenom dagen och blickar framåt mot allt underbart som jag fortfarande har att uppleva. 
Just nu har jag precis varit ute med Ronja på en liten promenad och käkat lunch. Ska börja förbereda lite inför middagen snart och sen vid klockan halv 3 kommer den lilla tjejen.
I helgen ser det ut som ett fullspäckat schema. På fredag ska hela familjen här hem till min hostmoms arbetskollega på ett coctailparty där jag ska se efter några av barnen, lördag blir det Amsterdam med lite utgång och söndag verkar det bli foodmarket i Den Haag. Mycket att göra, älskar det! Hoppas på ett bra väder nu också, känns så mycket att hösten är här just nu. Men än så länge är faktiskt det mesta grönt och blommar så vi får nog behålla sommarnaturen någon vecka till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar