Imagine

Imagine

måndag 13 januari 2014

Privet Drive

Var precis ute med Ronja (hunden) på en kvällspromenad. Det är fortfarande helt förbryllande hur lugnt detta området verkar. Jag bodde i Kortedala i 1,5 år och har liksom vant mig vid bilar som tutar, polishelikoptrar som cirkulerar runt i området, kyrkor som ringer i klockorna mitt i natten och fulla människor som ropar lite väl högt. Men det är skönt att ha lite lugn och ro runt sig nu.
Gatan som jag bor på påminner så mycket om Privet Drive i Harry Potter, jag trodde nästan att Snape skulle hoppa fram bakom en utav alla murar jag passerade.

Eftermiddagen spenderades här hemma, barnen kom vid 4 så då åt vi fruktsallad sen hade den lilla en kompis över så jag höll ett litet öga på dom och förberedde lite inför morgondagen då jag är själv från morgon till kväll så jag ska både väcka och natta men jag tror att det kommer att gå bra, dom är så snälla så.
Tror att jag ska kika en film sen gissar jag att jag kommer att däcka av. 
Här är en ganska dålig bild på den lilla sjön jag hittade idag. Den låg i en jättemysig park med små broar över lite bäckar och stora gräsmattor för hundarna att springa på. Tror att detta kommer bli en fantastisk plats till våren! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar