Imagine

Imagine

måndag 20 januari 2014

Not all those who wander are lost

Dagen har varit lång.
Gick upp som vanligt, gjorde frukost och såg till så att barnen kom iväg till skolan. Precis när jag hade lämnat den minsta på skolbussen kom städerskan som städar här varannan vecka. Hon hälsade och satte igång. Hon var verkligen snabb och plockade bort alla saker som stod framme vilket var förvånansvärt, tänkte att hon kanske bara skulle torka, dammsuga och liknande men hon körde en extrem makeover typ. Grejen var bara att jag ville inte vara i vägen för henne så försökte byta rum lite då och då så att hon kunde röra sig fritt. 
Lite innan barnen kom hem bakade jag kladdkakemuffins så när dom kom dekorerade vi dom tillsammans och sen fikande vi lite. 
Resten av eftermiddagen pysslade vi (fick ett armband), jag lagade kyckling med pasta och pesto, kollade på film och bara tog det lugnt. Nu sover dom och jag ska nog ta en promenad med hunden innan det är dags för sängen.
Idag har jag saknat svenskt smör, våran bra teflongryta vi har hos mamma och pappa och vanlig saft.

Sover förvånansvärt bra här just nu också. Innan har jag alltid haft problem med att jag vaknat ofta, haft mardrömmar eller inte kunnat somna men hittills har jag inte haft något av mina tidigare problem vilket är fantastiskt skönt. Känner att jag har mer energi att göra saker, att skapa små vardagsprojekt och orkar planera saker noggrannare än vad jag kanske har gjort vissa gånger tidigare. Sen tror jag att miljön och framförallt tempot här är hälsosammare än att bo i Göteborg för här är det tyst på kvällarna, här är det mörkt på riktigt och här trängs man inte på någon svettluktande spårvagn som är överfull eller luktar gammal bakfylla, här cyklar man i friska luften. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar