Imagine

Imagine

onsdag 20 augusti 2014

Riptide

Jag läste precis om många skrämmande saker på internet, det känns som att de bara blir fler och fler och att det snart kommer att explodera. Journalister som mördas för att de försöker att ge oss i västvärlden en inblick i vad det faktiskt är som händer i mellanöstern och andra delar av världen. Att främlingsfientliga partier får mer stöd och att vi igår har använt upp jordens resurser för detta året. Varje år minskar det med en dag. Saker som får ens dag att bli gråare när den redan är grå men också saker som får en att känna någon slags glöd, att man måste stå upp för vad som är humant och inte, vad som är rätt och fel.

Idag har jag vart och lämnat den stora tjejen i skolan, första dagen tillbaka. Jag var med under en samling i sporthallen där rektorn pratade och sen delas barnen i grupper och då var det dags för föräldrar/au pairer att gå. Den lilla går halvdag idag så ska hämta henne om lite mer än en timme och sen vet jag inte vad vi ska göra på eftermiddagen. Kanske blir det att hon leker med en kompis och jag tar det lite lugnt, känner mig hängig. Tror att jag har den första höstförkylningen i kroppen just nu så jag dricker varmt vatten med ingefära och citron och hoppas på det bästa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar