Imagine

Imagine

tisdag 19 augusti 2014

I Think It's Going To Rain Today

Dagen har bestått av en del bra och en del mindre bra saker faktiskt. Imorse klarade den stora tjejen sitt simtest vilket betyder att hon inte behöver gå på simskolan mer. Kan berätta att hon verkligen var glad för det och det är inte konstigt med tanke på att här sköts allt på ett underligt sätt. Barnen är i stora grupper och man spenderar mer än hälften av lektionen med att stå och vänta på att de andra ska simma innan det är ens tur igen. Innan lunch var jag och den lilla borta på hennes skola och fick träffa hennes nya lärare och klass. Hon blev lite blyg och vågade inte prata så mycket men det syntes att hon var nyfiken och såg fram mot att få börja i skolan igen vilket var roligt. Jag är säker på att det kommer att bli ett bra skolår för båda. Imorgon är det första skoldagen och jag ska följa med den stora till hennes skola och titta på när dom delar in klasserna och har en liten sak i sporthallen. Kommer nog att få hem barn som har mycket att berätta imorgon.

Jag ska snart sätta mig och kolla lite på weekendresor, känner att det får bli dags för en snart igen. Kanske Belgien denna gången eller Tyskland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar