Imagine

Imagine

söndag 27 april 2014

Ways to go

Jag har varit dålig på att skriva den senaste tiden. Det har inte varit för att jag inte har haft saker att berätta utan för att jag inte har haft ork att uppdatera, lite dåligt men sant.
Den senaste tiden har sett ut som vanligt, jobb på veckorna och nöjen på helgerna. Under påsken var mamma, pappa, Lovisa och Susann och vi hade en magisk tid tillsammans. Känns både roligt och tråkigt att dom åkte igen om man får säga så. Roligt för att nu vet jag att det bara är 2 månader kvar till jag är hemma i Sverige på semester och att jag har varit här snart halva tiden. Tråkigt för att självklart saknar jag ju dom varje dag och vi hade så roligt när dom var här. Tiden var lite knapp men jag är bara väldigt glad att dom kunde komma ner till mig.

Igår var det Kingsday här i Holland och för alla som inte har upplevt detta fenomen är min uppmaning: NI MÅSTE HIT NÄSTA ÅR!
Jag hade så fruktansvärt roligt med mina två närmsta vänner här. Vi tog tåget från Leiden till Amsterdam på förmiddagen, landade i ett helt orange Amsterdam och satte igång att göra som alla andra i hela Holland, fira! Jag kanske inte kan språket eller speciellt mycket om deras kungahus men fira kan man ändå. Stämningen på gatorna var magisk, alla festade och skrattade. Vi stannade i centrala Amsterdam i några timmar innan vi begav oss till en festival lite utanför centrum och spenderade eftermiddagen/kvällen där med helt sjukt bra DJ:s och fest. Kan inte annat än att säga att jag måste till Kingsday igen.

I övrigt väntar en vecka intensivt jobb men det känns bra, har bra hostkids så tror att det kommer bli roligt! 
Jag har också mycket roligt som kommer framöver: Kanske en weekend i någon europeisk stad, Kings of Leon med Vico, Paris med Vico och sen Danmark innan jag kommer hem till Sverige igen för en stund! Kan verkligen inte fatta att jag har varit här så länge som jag faktiskt har varit. Känns som att tiden bara rusar fram men jag kan lova er en sak, jag njuter av varje sekund här i detta underbara land. Detta livet har dock fått mig att vilja resa mer än innan så om ni har pengar över och känner för att göra en god gärning så kan ni alltid skicka iväg mig på en resa haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar