Imagine

Imagine

söndag 15 juni 2014

Paris, je t'aime





Jag mom hem från Paris 6 imorse, sov någon timma innan jag och Vico cyklade till Leiden, köpte pizza och satt i solen vid kanalen. Nu till Paris: staden som fångade mitt hjärta.
Vi hade 18 timmar i Paris och det räckte för denna gången konstigt nog. Vi hann se allt som vi kom dit för men jag känner att jag inte är riktigt färdig med staden för nästa gång ska jag dit för att gå i butiker och gallerier, denna gången för sevärdheterna . Vi låg i gräset utanför Louvren och sov i solen, vandrade i Montmarte, åt på en fransk restaurang på en mysig mellangata och bara gick omkring och lät oss falla in i en ny typ av kärlek. Jag älskar och hatar hur mycket jag älskar att resa. Låter kanske lite konstigt men så är det. Jag nöjer mig inte med en resa till värmen per år, jag måste bara ha mer. Som en drog. Att bara få en weekend varannan eller var tredje månad betyder allt. Folk säger att det är svårt att få ihop men allt handlar om prioritering och planering. Simple as that.
Nog sagt, jag älskade Paris och ska tillbaka dit igen snart. Sen hann jag också fylla 23 på fredagen den 13e detta året. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar