Imagine

Imagine

söndag 2 mars 2014

Here comes the sun

Har snart passerat 2 månader här i Holland och det känns som att det har gått 2 år men samtidigt bara 2 dagar. Är en så konstig känsla när man inser att det har hänt så mycket med mig och min verklighet när allt har känts så naturligt. Har fått fantastiska kompisar, har möjlighet att göra det mesta jag vill här, har redan fått se/uppleva otroligt mycket. Ibland känns det som att mina sinnen ska explodera och att jag inte kan ta in mer positiva saker. Har inte haft ett uns av ångest eller ånger här. Jag har blivit född på nytt.
Har tänkt mycket på hur jag har levt mitt liv, vad jag har gjort för beslut och varför jag alltid kommer vara bitter över vissa beslut. Ibland kan jag nästan känna de exakta känslorna jag kände när jag satt på min balkong i Göteborg och blickade ut över livet nedanför mig. Hur jag ibland älskade ensamheten eller totalt hatade den. 

Jag har så mycket visioner för hur jag vill att mitt liv ska vara. Det handlar inte om jobb eller hus, det handlar om resor och erfarenheter. Det handlar om platser jag vill besöka, människor jag vill möta och framförallt saker jag vill känna. 

Idag var jag ute med mina bästa vän här. Vi cyklade runt i 4 timmar i strålande solsken och bara njöt av söndagen. Det är verkligen svårt att förstå och förklara allt jag känner här. Den frihet jag har fått är från en annan värld. Att ta hand om barn kan självklart ta på krafterna men det är liksom värt det. Alla de bra stunderna väger över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar